کد مطلب: 204900
دانا گزارش مي‌دهد؛
لو رفتن برنامه همتي براي انتخابات/ "ديگران مقصرند؛ قيمت دلار هم تقصير جليلي است!"
تاریخ انتشار : 1400/03/09 12:10:07
نمایش : 923
اگرچه به نظر مي رسد که دولت تمايلي به حضور همتي در انتخابات ندارد اما حضور برخي چهره هاي نزديک به دولت در ستاد انتخاباتي وي، اين فرضيه را جدي تر مي کند که همتي گزينه مورد حمايت دولت است تا با تند و راديکال کردن فضاي مناظره ها و تبليغات انتخاباتي عملکرد تيم اقتصادي دولت را به گردن جريان مقابل بيندازد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با شروع جدي برنامه هاي تبليغي کانديداها از رسانه ملي و فضاي مجازي اظهارات، مواضع و وعده هاي متعددي از سوي هر يک از 7 رقيب انتخاباتي شنيده مي شود؛ وعده هايي که هنوز معلوم نيست کدام يک عملي خواهد شد و کدام يک صرفا به عنوان يک وعده تا پايان دوره مسئوليت رئيس جمهوري آتي باقي خواهد ماند.

اين ميان اما عبدالناصر همتي، کانديدايي نزديک به دولت در رقابت هاي انتخاباتي فضاي تبليغات را بيشتر از آنکه براي وعده دادن هاي آتي مهيا ببيند به دنبال فرار از عملکرد خود به عنوان رئيس بانک مرکزي است.

افسارگسيختگي قيمت ارز و کاهش ارزش پول ملي از جمله مواردي است که همتي به عنوان رئيس بانک مرکزي و کانديداي انتخابات بايد نسبت به آن افکار عمومي را تنوير کند اما به نظر مي رسد که وي براي فرار از مسئوليت پاسخگويي توپ را از زمين خود خارج کرده و به زمين سايرين مي اندازد.

همتي شب گذشته در اظهاراتي در فضاي مجازي گفته بود در تصميمات دولتي نقشي نداشته و اساسا نقش ارزپاشي هيچ ارتباطي به وي نداشته است اما براي اينکه بتواند اوضاع اقتصادي کشور را سامان دهد نيازمند اختياراتي بيشتر از رئيس کلي بانک مرکزي است.

اين اظهارات وي در کوتاهترين فرصت با واکنش دولت همراه بود، رسانه ها خبر از تصميم دولت براي عزل همتي از رياست بانک مرکزي داده و گفتند دولت براين باور است که حضور وي در عرصه رقابت هاي انتخاباتي بر نظام پولي و بانکي تاثيرگذار خواهد بود و اگر بخواهد در اين رقابت ها بماند ديگر نمي تواند رياست بانک مرکزي را برعهده داشته باشد. رسانه ها اين را هم گفتند که رايزني هاي دولت با برخي چهره هاي اقتصادي به عنوان جايگزين همتي در بانک مرکزي نيز صورت گرفته است.

اين خبر سازي ها اگرچه در ظاهر نشان مي دهد که دولت تمايلي به حضور همتي در انتخابات ندارد اما حضور برخي چهره هاي نزديک به دولت در ستاد انتخاباتي همتي اين فرضيه را جدي تر مي کند که همتي گزينه مورد حمايت دولت است تا با تند و راديکال کردن فضاي مناظره ها و تبليغات انتخاباتي عملکرد تيم اقتصادي دولت را به گردن جريان مقابل و کانديداهاي مورد حمايت اين جريان بيندازد.

همتي در اظهاراتش باني وضع موجود کشور را سعيد جليلي، ديگر کانديداي اين جريان دانسته و گفته است: باني وضع موجود کساني هستند که مدعي دولت سايه هستند، اينها و نهادهاي ديگر در وضعيت امروز کشور شريک هستند، معطل کردن FATF اگر آسيب به کشور نيست پس چيست؟!

وي البته به قاضي زاده هاشمي ديگر کانديداي جريان مقابل نيز حمله کرده و بدون توضيح درباره عملکرد دولت در بورس گفته است مگر بورس مايکروفر است که برخي مدعي اند سه روزه مشکلش را حل مي کنند؟

همتي که به ظاهر کانديداي مستقل از دولت است درباره FATF اما مواضع دولت را تکرار مي کند وي در اين باره گفته: FATF از ملزومات اداره کشور است اما متاسفانه در ايران در گردنه سياسي قرار گرفته است. من يک بار گفتم بيشترين نظر را در اين زمينه بايد رئيس بانک مرکزي بدهند!

به نظر مي رسد طراح سناريوي همتي و اظهاراتي که وي در فضاي مجازي يا رسانه ملي بيان مي کند، ستاد انتخاباتي وي که از نزديکان دولت به شمار مي روند هستند اين يعني برنامه همتي در انتخابات پيش رو تند کردن فضا عليه جريان منتقد دولت و حمله به کانديداهاي اين جريان است.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg